Monday, November 22, 2010

pena dan kertas

Pernah dulu aku teringin menjadi seorang penulis.penulis novel.sebab aku lebih expresif di atas kertas.
Dulu kalau marah, lebih mudah dihamburkan segalanya di atas sekeping kertas, digumpal-gumpal sepuas hati dan dicampakkan kedalam kotak, diam di dalam laci.seminggu,dua minggu kadang-kadang berbulan dan bertahun.*itu kotak rahsia ye adik-adikkk...nak mati ke nak simply simpan kat merata2???huahahahaha...*
Tapi sekarang skill menulis sudah jatuh merudum.buat ayat pun kadang-kadang tunggang terbalik.sedih.
Mungkin sebab aku sekarang lebih ekspresif secara lisan kot.*cakap je lah kau tu laser.kan senang?! teheee...* jadi sudah jarang menulis.
Contoh nyer sekarang.taip-delete-taip-deleteeeeee....adeh. ayat serba tak kena.penyampaian pun kurang teratur.
Bak kata seseorang 'hidup kena move on,buat benda baru...baru lah maju' *eleh....kononlah kan..kau bercakap memang lah cam bagus.macam lah kau tu maju sangat..aku tengok ko duk melangut kat tempat samaaaaa je..dah boleh buat tukun pastu bungkus wat artifak dah pun!!!huahahahaaa...kan dah kata?aku laser?! adeh... =__=' *

Kesimpulan nyer. aku teringin nak menulis balik. Menjadi telus diatas kertas.Membuang rasa di mata pena,bukan di hujung lidah.
cemana????????

No comments: