Wednesday, November 21, 2012

Hari dating-dating

Hari dating-dating ye. bukan hari-hari dating..huhuhuhuuu

Isnin lepas aku cuti. Tak de menda sangat pun..saja suka-suka nak cuti..dating2 dgn husband.kuikuikuiiii
Lepas hantar anak semua p umah babysitter, hujan pun turun. Aku pandang en babah,dia pandang aku..

B:heh.. hujan le pulak. apa plan hari ni?
A: Ntah....tapi nak g jln...
B: ye la... jalan kemana..ni ambil cuti ni tak de pikir kan plan ke? (muke berkerut) ce kabo nak g mana?
A: emm...ina cuti nak keluar dgn abg.so, abg nak bawak Ina p mana?
B: -_-'

hahahahahaha.....mujo aku bijak twist keadaan.pasal aku memang cukup malas nak pikir nak kemana..nak makan ape.kedai mana.huahahaha

Last-last, dua-dua diam.
Terus drive sambil bersembang sakan..Lalu segala jalan segala traffic light..masuk highway.

errr.........nak ke mana ni ??
Asam Pedas Melaka jom!!! >o<
yipeeeee!!!!

Kitorang sampai Melaka ngam-ngam ho time lunch..perut pun tengah lapo. maka molek sangat lah kan..
Terus saja zasssssssssssss ke Dataran Pahlawan, parking kereta and cross the road ke Restoran Asam Pedas Selera Kampung.

Ini kali kedua kitorang makan kat sini. Sejak first time terkena  pekena Asam Pedas kat sini dulu, terus jatuh cinta sama ini kedai. memang superb woohhhhhhhhhhhhh.


 Oooohh.. Ini lah si cinta hatiku - Asam Pedas Kepala Ikan . ambil taip sambil lap air liur mata rindu kan cinta hati yang satu ini...
abaaaaaanggggggggggg.....weekend ni asam pedas lagi boley??? *Pangggggggggg!*

Selain asam pedas ada banyak gile lauk lain yang superb2 kat sini.
aku rasa macam nak pilih lauk sambil baling dadu je hari tu.pasal dah rambang mata.itu nak.ini nak..
huhuhuu...buruk perangai ok -_-'

ambik ketam jugak...Ketam ni pun sedap gile.emmmm..terasa2 kat tekak pulak.ceh


Udang tembam yang menggoda.auwwwwwwwwwwwwwwww
Eh sudah lah tu. Tensen pulak aku tulis pasal makan ni. dan-dan je lapo. huhuhuhu

Pas makan, terus ke dataran semula. Naik Menara Taming Sari.
Ini first time naik tau. Tak sangka En.babah approve untuk naik ni. pasal beliau ni takut tinggi  ada masalah gayat.hewhewhewwwwwww

Once dia cakap OK je, menonong le aku mencari tiket. Sebelum beliau menukar pikiran.kihkihkih

View dari atas, berketinggian 80 kaki.. boleh nampak town Melaka dari sini.
Harga tiket, biasa nya Rm15 per adult and RM10 per child kalau tak silap.
Tapi masa kitorang pegi tu, just RM20 for two of us. murah kan? mungkin sebab cuti sekolah atau sebab weekdays kot. tak pasti.


Kat atas menara tu, passenger coach (aku tatau nak panggil menda alah ni ape.belasah je la ye) tu akan berpusing 360 degree. So that, ko boleh nampak Melaka secara menyeluruh lah kiranya.
Ok la. quite interesting.

Tapi kejap benor kat atas tu.baru aku nak feeling di awang-awangan.eh??? dah nak turun dah? ciss
En.Babah kat atas tu senyapppppppppp je.
Masa dorang announce nak turun tu dia sempat bisik kat telinga aku.
'phew..lega.berpeluh buntut duk atas ni lama-lama'
Aku ingat kusyuk menghayati keindahan alam. Padehal????

Next station was Jonker Walk.Walau dah banyak kali sampai ke Melaka, tapi kitorang tak pernah jejak ke Jonker Walk.hahaha.. kesian tak? in fact, tatau pun ceruk mana lah Jonker Walk tu duduk.
mujo ada encik beca tolong hantar. cea kunun. caj nye, RM15 ok lah.boleh lah..walau hakikatnye, dekat nak mampuih je pun.cait!

Iya. kenalin ya.. bapak supir saya pada hari tersebut... keh keh kehhhh

Jonker Walk. Yeay.akhirnya aku sampai!! (pathetic gila :P)


Overall, aku suke Jonker Walk ni. Unik. Rasa macam berada disatu tempat yang lain sangat.


Loads of antiques!


Loads of kiut miut stuff
Ada Terompah.. ada kebaya Nyonya.. Next time pegi sana memang nak hunt for kebaya nyonya.
Tunggu slim sikit kihkihkih...mati laaa...sampai bebila le ko tak dapek pakai Na oiiiiiii   >-<"

Err.. hai En.Naga.. heh

Soft toys comey loteh
Air ape ntah. Comey kan?
stall yang ehem.kiut.


Balik dari Jonker walk, we just jalan kaki je.
Menyusur tepi bangunan lama berpegangan tangan..wallah.. tetibe feeling honeymoon kau! *pitammmm*

Then, cari air kelapa muda.minum2.
Hajat hati nak ke Klebang for Coconut shake yang glamour tu. Tapi dah lewat sangat. It was 5p.m oredi.


Bye2 Melaka.


Dari melaka, terus shoot kerumah baby sitter. Sampai around 6.30pm.
Sape cakap Melaka jauh? sape???? *ceaaa..tetibe sangat ko nak emo kan*

Ok.dah pukul 6. nak balik.
Bye!!!



posted from Bloggeroid

No comments: