Monday, March 4, 2013

SUPER MOIST CHOCOLATE CAKE

lai lai laiiiiiiiiiiiiii

Eh eh... jual buah Lai ke?? ahaks..

Ni ha, nak citer..Sabtu lepas buat cake (ceaa... semangat nak gebang..macam ko tak pernah masak je sebelum ni khennnnn..ahaks)

Kali ni special sikit. Sebab biasa aku bersilat secara solo di dapo. Tapi, kali ni, bersilat beramai-ramai..padehal wat Chocolate Moist instant saja pun..aduyaiiiii hahaha.

Tak kisah lah kan...Janji, dapat spent quality time bersama yang tersayang..ehemmmm

Actually, ni first time kot aku buat kek. Sebab aku ni macam ada sedikit gayat  #perghhhhh#  dengan oven.
hahaha..ko mampu? Ovenophobia (ni term aku cipta sendiri.ko jangan nak ngengada p google pulak. sampai bebila pun tak jumpe. :P )

Sebab tu la..keje aku wat puding..puding..dannnnn puding..kukus sajeeeeee -_-"

Sekali tengok....resepi kek ni boleh kukus. boleh what??? KUKUS??? oOoooOOOooOOo Yeaahhhh

Laju-laju paksa En.Babah pegi kedai beli bahan-bahan lain.. :B

Ok before start... PRESENTING....



Cravelicious.. aummmmmmmmmm memang craving..auuummmm lagi sekali .eh

Jadi sayang-sayang ku..mari sini Mak encek tunjuk kan cara cara nye okeh

Memula... mesti ada ini:


1) Tepung ajaib cap 'Cravelicous'
2) Susu pekat secawan
3) Minyak Masak secawan
4)Telur 3 biji
5) Kopi/ Nescafe instant Secawan #tak de instant, can replace with sesudu kopi, bancuh degan secawan air
6) Chocolate masakan untuk Topping #option. Kalau tak mo toping pun tak pe..sedap jugek

Memula...masuk kan je bahan No.2, 3 & 4.. kacau sebati..Pastu masuk kan Tepung 'Cravelicous' tu. pastu.. masuk kan bancuhan Kopi/ Nescafe..
 kacau kacau kacauuuuuu sampai sebati.



Then, masuk kan dalam cup / Baking tray..ikut soka hati

#Teraju Utama: En Abah saya dan En.Babah. memang take over habis dorang ni.. (n_n)



Pastu... Bakar dalam oven 50 Min @ 140oC..
Tapi kalau korang pun 'Ovenophobia' #pitam# macam aku, kita kukus saja... 50 min jugaa..



Pastu.. sila lat wat toping / piping cream.. ikut sesuka hati korang.

aku? wat toping pakai chocolate saje... double boil kan mereka sampai cair.. pastu simbah atas cuppies yang dah sejuk.
 Dan..........tabur la fondant flower ke..sugar rice ke..chocolate rice ke..asal jangan ko tabur fried rice sudeh. eh.tak kelako eh... #malu aiiiiiiiiiii# ihiks

Dan.. HASIL NYA...............



Yummehhhh !!

Tak caya? tanya Mia..




Ape??? Resepi and cara buat tu panjang sgt?? jangan panik..

Kat belakang kotak tu pun ada instruction.


HAHAHAHAHAHAAA... saje poyo nak gebang tunjuk terel kat korang.

ngehngehngehhhh........

Siapa nak jadi agent, boleh jual kat opis korang ke... nak wat catering ke.. boleh PM aku yeh.
Korang boleh jual tepung and get AGENT PRICE dari aku..or korang ambik tepung pastu buat bisnes jual kek pun boleh.....

Email je : 1bulanbiru@gmail.com / 019-3075439

laiii.. laaaaii laaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
posted from Bloggeroid

No comments: