Wednesday, January 18, 2017

Bersiaran lagi kita.

Salam...

eh eh wahhh... semalam update hari ni update lagi??? wowww sangat.
ntah ada orang baca ke tidak, tak tahu lah kan.. lantok.kisah pulak aku kannnn.. haha

nak tau kenapa tetiba rajin update?
satu, sebab skang dah masuk opis, jadi lebih ada masa nak ngadap PC. kalau sebelum ni buat kerja kat rumah, memang payah lah kan, anak2 ni pantang kalau mak dia ada. Nak berkepittt je.huhuhu

Tapi rasanya, yang terpaling (???) turning point ialah, semalam sembang dengan sepupu. Pasal mak dia. which is mak sedara aku lah kan. Umur lagi muda dari mak aku, tapi Allah uji dengan penyakit lupa. Masa dia cerita tu aku rasa macam alahaiiii comel je. lepas masak, p masak lagi sebab lupa tadi dah masak. Lepas makan, p makan lagi sebab lupa tadi dah makan.hahaha
Tapi bila kenang2 kan balik, sekarang kakak mak aku tengah sakit. Keadaan nya agak kurang baik. Adik beradik lain semua pakat risau. Tapi dia je yang macam cool sensorang, tak menyedari apa yang sedang berlaku disekeliling. Come to think of it, aku rasa weyyyyyyyyyy ini lagi sedih. huhuhuhu.

so, here I am today, writing this. Mana la tau kan..kalau orang lain tak baca, mungkin aku sendiri yang akan baca for the sake of mengimbau kenangan lama. Even pada umur sekarang pun banyak yang aku lupa. Bila baca balik post2 lama its a kind of refreshment to me. As a reminder pun iye jugak.
Orang kata "barang yang lama jangan di kenang" tak semestinya tepat bagi aku. Kalau ko tak tengok belakang, mana ko nak tahu kesilapan semalam kau? macammana ko nak improve? kengkadang, perlu jugak take a step backward, to see the view from different angle. Dengan syarat, menoleh untuk kebaikan. betui ka tak betuii? haa..tengok,lama tak menulis mula la membebel sakan. hahah

Hari ni, Mak abah dan Kak Nor sekeluarga turun KL. HUKM to be precise, dorang pegi melawat Mak ndak. Tengok gambar Makndak hati jadi sayu. Nampak lemah sangat.Tak sabar nak tunggu sabtu. Semoga Allah permudahkan aku untuk ada kesempatan melawat Mak Ndak. dulu masa arwah Pak Ndak di hujung usia, aku tangguh nak balik perak beberapa hari. tuntutan kerja konon nya tapi tak kaya mana gak pun kerja sampai takmau cuti. huhuhuhuhuhu Masa tu arwah di Hospital Taiping. Aku sepatutnya nak pergi hari Rabu. Tapi sebab konon tak mau amik cuti banyak sangat dan nak tunggu kakak aku pegi sesama, aku delay sampai Sabtu. You know what, as soon as aku masuk je border Taiping, sepupu aku call ;

Ina, hang ada mana?sampai dak lagi?
Kami baru masuk Tepen ni. menghala hospital la ni.sapa ada sana?
ooo tak payah lah pi spital.Hang mai tg.Pendang teruih la
pasai apa??
hmmmmm...Pak Ndak baru ja abis usia sat tadi ni. Jenazah tengah dalam urusan nak bawak balik mai sini.

................
aku? meraung macam orang gila. Pak Ndak adalah ayah saudara yang paling aku sayang dalam dunia kut. Bukan aku tak redha cuma aku menyesal. Sampai skang aku sedih bila teringat.

Dah lah. aku nak log off. Mata kabuq penuh ayaq mata dah ni. T_T

toodles!

p/s: AlFatihah untuk arwah Pak Ndak.
       Mak Ndak, tunggu Ina ye..   :,(

No comments: